Tractament de dades en banca electrònica
Responsable del tractament de les dades personals
El responsable del tractament de les vostres dades és Unicaja Banco S.A. (d’ara endavant, “Unicaja”) amb domicili a l’avinguda Andalucía, números 10-12, Màlaga. Si teniu alguna consulta relativa a la protecció de les vostres dades us podeu dirigir a l’Oficina de Protecció de Dades de Grup Unicaja, avinguda Andalucía 10 i 12, 29007 - Màlaga o mitjançant l'enviament d'un correu electrònic a l'adreça oficina.proteccion.datos@unicaja.es
Amb quina finalitat i legitimació Unicaja tracta dades personals?
En compliment del que estableix el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les dades de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades, Unicaja informa el client, o el representant legal d’aquest que en pugui facilitar durant la relació contractual, que Unicaja tracta les seves dades amb les finalitats següents:
- Gestió de l’alta del nou usuari a la plataforma de Banca Digital. Per poder donar l’usuari d’alta com a nou a la plataforma de Banca Digital, cal l’obtenció determinades dades identificatives, com ara el nom i els cognoms, DNI, codi postal, data de naixement, correu electrònic i telèfon mòbil. Aquesta informació personal resulta indispensable per a la gestió de la sol·licitud d’alta com a nou usuari, de manera que Unicaja entén que són dades necessàries per cursar la petició del servei. De la mateixa manera, Unicaja.
- Gestió de les operacions realitzades a la plataforma. Unicaja realitza aquelles actuacions necessàries per donar curs i executar aquelles transaccions, operacions o similars sol·licitades per part de l’usuari en la utilització de Banca Digital. Aquest tractament resulta necessari per a l’execució del contracte subscrit i, en concret, de les operacions requerides pel client.
- Control informàtic de la utilització de la plataforma i la pàgina web. Unicaja realitza aquelles actuacions de vigilància i control de l’ús de la pàgina web amb la finalitat de prevenir i detectar qualsevol utilització fraudulenta. Aquest tractament resulta necessari per complir amb aquelles obligacions legals marcades per la Llei de serveis de la societat de la informació i comerç electrònic, amb la finalitat d’evitar, prevenir i/o detectar qualsevol accés no autoritzat, alteració o pèrdua d’aquella informació relativa a terceres persones diferents de l’usuari que pugui generar per a Unicaja responsabilitats civils, penals i/o administratives.
- Atenció de peticions, queixes o reclamacions que puguin dirigir-se des de la plataforma o la pàgina web. En cas que l’usuari trameti qualsevol petició d’informació, queixa, reclamació o similar a través de la plataforma de Banca Digital o la mateixa pàgina web d’Unicaja, aquesta entitat tractarà aquelles dades necessàries per atendre la petició dirigida per part de l’usuari. L’usuari pot sol·licitar informació emplenant els formularis corresponents o facilitant el seu número de telèfon perquè des d’Unicaja es contacti i s’ofereixi la informació requerida per part de l’usuari. Si escau, Unicaja ha de comunicar les dades de l’usuari a aquelles entitats del Grup Unicaja o tercers col·laboradors per a l’atenció de sol·licituds d’informació que requereixi l’usuari (per exemple, quan es tracti de consultes relatives a productes o serveis prestats per aquests tercers l’atenció dels quals requereixi la comunicació de les dades de l’usuari sol·licitant, així com a causa de queixes o reclamacions que afectin els esmentats tercers).
Tractament de dades de l’interessat com a client d’Unicaja:
- En aquest supòsit, Unicaja realitza tots aquells tractaments informats en la clàusula relativa al tractament de dades del client acceptada per aquest en el moment de la seva primera contractació i/o en actualitzacions posteriors que s’hagin pogut fer d’aquesta clàusula. L’usuari-client pot accedir a la informació detallada relativa al tractament de les seves dades com a client a l’enllaç següent (carrega enllaç de 2a capa de la clàusula de clients).
- Preguntes i respostes rellevants.
Per quant temps conservem les teves dades?
Les dades personals a les quals es té accés es tracten mentre es manté l’alta a la plataforma de Banca Digital. En aquest sentit, Unicaja conserva les dades personals una vegada sol·licitada la baixa, degudament bloquejades, durant el termini de prescripció de les accions que es puguin derivar de la relació mantinguda amb l’interessat o per a l’atenció de requeriments d’autoritats públiques.
Unicaja conserva aquella informació obtinguda per obligació de la Llei de prevenció de blanqueig de capitals i finançament del terrorisme durant un termini de 10 anys des de la terminació de la relació de negocis o l’execució de l’operació, segons el que es disposa per l&aposarticle 25 de la Llei esmentada, en cas que l’usuari realitzi operacions com a client a la plataforma que suposin l’aplicació de la normativa esmentada.
A qui comuniquem les teves dades?
Unicaja només comunica les dades de clients a:
- Organismes i institucions públiques de l’Administració General de l’Estat, de les Administracions Autonòmiques i Locals, inclosos els òrgans jurisdiccionals als quals estigui legalment obligat a facilitar-les.
- Autoritats tributàries.
- Aquells organismes reguladors del sector financer, sobre la base del compliment d’obligacions legals:
- Servei de Prevenció de Blanqueig de Capitals i Infraccions Monetàries (SEPBLAC).
- Autoritat Bancària Europea.
- Banc Central Europeu.
- Banc d’Espanya.
- Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
- Direcció General d’Assegurances.
- Aquells fitxers comuns de solvència o risc creditici:
- Fitxers comuns d’incompliment d’obligacions dineràries.
- Central d’Informació de Riscos del Banc d’Espanya.
- Amb la finalitat d’evitar conductes fraudulentes es poden trametre dades de clients a les diferents empreses del Grup Unicaja, així com a terceres companyies o sistemes d’informació centralitzats.
- En els casos de contractació d’altres productes a una tercera entitat (del Grup Unicaja o aliena), es trameten les dades a aquesta entitat en funció de la petició de l’usuari.
- Unicaja compta amb tercers proveïdors de serveis que poden accedir a dades personals dels clients d’Unicaja amb motiu de la prestació dels seus serveis, com ara advocats, procuradors, serveis de consultoria, assessoria, desenvolupament i manteniment informàtic, serveis administratius i destrucció de documentació, entre altres. Unicaja preselecciona aquests proveïdors sobre la base de criteris de compliment en matèria de protecció de dades, té subscrits amb tots ells contractes en la matèria i controla que aquests compleixin amb les seves obligacions en la matèria.
- En cas que el client hi hagi consentit, Unicaja comunica dades de Clients a les societats del Grup Unicaja amb la finalitat de que li puguin trametre comunicacions comercials.
Quines empreses formen part del Grup Unicaja entre altres?
- UNIGEST SGIIC S.A. CALLE BOLSA, 4 – PLANTA 5ª. MÁLAGA (CP: 29015).
- UNICORP PATRIMONIO SOCIEDAD DE VALORES S.A. CALLE BOLSA, 4 - 1ª PLANTA. MÁLAGA (CP: 29015).
- UNIMEDIACION S.L. CALLE BOLSA, 4 - PLANTA 2ª. MÁLAGA (CP: 29015).
- ANALISTAS ECONOMICOS DE ANDALUCIA S.L. CALLE SAN JUAN DE DIOS, 1 – 2. MÁLAGA (CP: 29015).
- GESTION DE INMUEBLES ADQUIRIDOS S.L. CALLE MAURICIO MORO PARETO (EDIF. EUROCOM), 6 - PLANTA 6ª. MÁLAGA (CP: 29006).
- BANCO EUROPEO DE FINANZAS, S.A. CALLE BOLSA, 4, MÁLAGA (CP: 29015).
- FINANDUERO SOCIEDAD DE VALORES S.A.U. CALLE TITAN, 8 - PISO 2. MADRID (CP: 28045).
- UNIÓN DEL DUERO CIA DE SEGUROS DE VIDA, S.A. CALLE TITÁN, 8. MADRID (CP: 28045).
Com hem obtingut les teves dades?
Les dades personals que Unicaja tracta de l’usuari Banca Digital són aquelles que l’interessat ja ha comunicat a Unicaja en la seva alta com a client, de manera que aquella informació d’activitat del client generada per ell mateix també pot ser tractada arran de la utilització dels serveis de Banca Digital.
De la mateixa manera i en cas que l’usuari sigui client, tractem aquella informació generada de la seva relació amb Unicaja i la utilització dels seus serveis (per exemple, en accedir als teus comptes bancaris o fer una transacció).
Quins són els drets dels usuaris en protecció de dades?
L’usuari pot exercitar, si ho desitja, els drets d’accés, rectificació i supressió de dades, així com sol·licitar que es limiti el tractament de les seves dades personals, oposar-s’hi, sol·licitar la portabilitat de les dades, així com no ser objecte de decisions individuals automatitzades, a través dels mitjans següents:
Mitjançant comunicació dirigida a la nostra Oficina d’Atenció al Client o mitjançant correu electrònic enviat a l’adreça: atencion.al.cliente@unicaja.es
Davant de qui pot exercitar les seves reclamacions?
L’usuari que entengui que s’han vist vulnerats els seus drets en matèria de protecció de dades o que tingui qualsevol reclamació relativa a la seva informació personal pot dirigir-se a l’Oficina de Protecció de Dades Personals d’Unicaja amb la finalitat que aquesta pugui solucionar la seva reclamació a l’adreça Avenida de Andalucía 10-12, Màlaga (CP 29007) o mitjançant l’enviament d’un correu electrònic a l’adreça oficina.proteccion.datos@unicaja.es. En qualsevol cas, els interessats sempre poden acudir davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, autoritat de control en matèria de protecció de dades, http://www.aepd.es.