Empreses i autònoms

Tornar

CÀRRECS DIRECTES SEPA

REALITZA ELS TEUS COBRAMENTS SOTA UN ÚNIC SISTEMA MÉS EFICIENT

Ets client i no tens claus d'accés?

Per a particulars, empreses i autònoms

Gestiona els teus cobraments sota un nou sistema(1) comú per a tota la zona SEPA.(2)

Dues modalitats de cobrament en euros

Emet els teus cobraments a través de SEPA CORE o SEPA B2B segons els deutors.

Dins i fora de les fronteres nacionals

El sistema de cobraments i pagaments és comú a tota la zona única de pagaments en euros.

Sistema de cobrament sota mandat

El teu cobrament es fa efectiu prèvia ordre de domiciliació per part dels teus deutors.

adeudos_directos_SEPA_02

SEPA CORE I SEPA B2B, DUES MODALITATS

Càrrec bàsic Core

Sistema de cobrament en euros entre comptes bancaris de particulars a empreses vàlid a tota l'àrea d'influència SEPA.

 

Requisits:

  • Les operacions han de ser en euros.
  • L'emissor i el deutor poden ser persones jurídiques i/o particulars.
  • Totes les entitats que operen en càrrecs admetran aquesta modalitat.
  • Per domiciliar els pagaments és necessari que prèviament existeixi una ordre de domiciliació signada pel deutor. Les ordres de domiciliació o mandat existents seran igualment vàlides per emetre càrrecs directes bàsics (CORE).
  • L'emissor haurà de custodiar el mandat, juntament amb les seves possibles modificacions o la seva cancel·lació, durant el temps en què l'hi puguin requerir per justificar l'existència d'una autorització per a un cobrament.
  • És necessari un dels següents formats de fitxer nous: Quadern 19-14/SDD CORE XML (estàndard ISO 20022).
  • El codi IBAN passa a ser l'identificador del compte del deutor i el BIC, el de l'entitat financera del deutor.
  • S'ha d'especificar el tipus de càrrec que es presenta (FRST-primer, RCUR-recurrent, OOFF-únic o FNAL-últim).
  • Els càrrecs s'hauran de presentar a Unicaja abans de les 12.00 del dia hàbil* anterior a la data de venciment.
  • Terminis de devolució:
  • Fins a 8 setmanes a instàncies del client deutor per qualsevol motiu.
  • Fins a 13 mesos per a pagaments no autoritzats (per ordre del client).
  • Existeix la possibilitat de rebutjar les devolucions sol·licitades desprès de les primeres 8 setmanes si s'aporta una còpia del mandat vigent.
  • Informació addicional sobre el pagament: fins a 140 caràcters.

Càrrec empresarial B2B

Sistema de cobrament en euros entre comptes bancaris d'empreses i/o autònoms (no consumidors) vàlid a tota l'àrea d'influència SEPA. A diferència del càrrec bàsic CORE, té un termini de devolució reduït.

 

Requisits:

  • Les operacions han de ser en euros.
  • L'emissor i el deutor han de ser no consumidors (empreses o autònoms).
  • Prèviament a l'emissió s'ha de formalitzar una ordre/mandat de domiciliació entre l'emissor i el deutor. Aquesta ordre ha d'especificar l'acceptació de l'operativa d'empresa a empresa (B2B) i la renúncia del deutor al dret de devolució.
  • És obligatori conservar els mandats i totes les seves modificacions o cancel·lacions mentre puguin ser requerits per justificar l'existència d'una autorització per a un cobrament.
  • Autorització prèvia al càrrec: abans de realitzar el càrrec en un compte, les entitats hauran d'obtenir l'autorització del deutor.
  • És necessari un dels següents formats de fitxer nous: Quadern 19-44/SDD B2B XML (estàndard ISO 20022).
  • El codi IBAN passa a ser el codi estandarditzat del compte del deutor i el BIC, el de l'entitat financera del deutor.
  • Els càrrecs s'hauran de presentar a Unicaja Banco abans de les 12.00 del dia hàbil* anterior a la data de venciment.
  • Un cop efectuat el càrrec al compte del client (prèvia autorització expressa del client) no és possible realitzar la seva devolució.
  • Informació addicional sobre el pagament: fins a 140 caràcters.

Procés de contractació

Per poder contractar elCàrrec Directe SEPA, pots anar a qualsevol de les nostres oficines d'Unicaja Banco, on estarem encantats d'atendre't.

 

Si ho prefereixes, també pots sol·licitar elCàrrec directe SEPA omplint el formulari de contractació i indicant en quina oficina prefereixes tramitar-lo. En breu ens posarem en contacte amb tu.

 

Recorda que, en cas de dubtes o consultes, pos trucar al nostre servei d'atenció al client+34 901 11 11 33 o +34 952 07 62 24.

productes i serveis relacionats

ico_sin_comisiones

Banca Digital

Accedeix als teus comptes i productes d'Unicaja Banco des de l'ordinador. L'eina perfecta per gestionar el teu dia a dia financer.

ico_banca_movil

Banca Mòbil

Accés immediat als teus comptes i productes d'Unicaja Banco. Consulta i realitza operacions bancàries siguis on siguis.

T'ajudem?

Facilita'ns el teu número i ens posarem en contacte amb tu.

O si ho prefereixes, truca'ns al 901 246 246

Si vols, també posem a la teva disposició altres formes de contacte.

Caixers i oficines
Omple el formulari

També et pot interessar

Pagaments en autopista

Pagaments en autopista

El dispositiu que et permet fer el pagament dels teus peatges a la carretera sense necessitat d'aturar-te.

Veure Unicaja VIA - T
Compte de crèdit Pagos

Compte de crèdit Pagos

El compte que et permet utilitzar el crèdit associat per pagar nòmines, assegurances socials i impostos del teu negoci.

Veure Cuenta Crédito Pagos
Remeses de transferència SEPA

Remeses de transferència SEPA

Gestiona els cobraments i pagaments sota un únic sistema comú dins de la zona única de pagaments en euros.

Veure Remesa transferències SEPA

Per Unicaja Banco S.A., titular de la pàgina web, és important adaptar-se als teus gustos i preferències, per això utilitzem cookies pròpies i de tercers, que recapten dades de connexió que poden vincular-se amb el teu usuari de registre i la finalitat de les quals és mesurar el volum i la interacció dels usuaris a la pàgina web, ajudar a millorar el funcionament i els continguts web, així com els serveis i productes oferts elaborant perfils de comportament, cuidant sempre de la teva privadesa. Pots triar de manera transparent la configuració que millor se t’adapti, sense que això suposi cap canvi en la teva operativitat habitual.