Empreses i autònoms

Tornar

CÀRRECS DIRECTES SEPA

REALITZA ELS TEUS COBRAMENTS SOTA UN ÚNIC SISTEMA MÉS EFICIENT

Ets client i no tens claus d'accés?

Per a particulars, empreses i autònoms

Gestiona els teus cobraments sota un nou sistema(1) comú per a tota la zona SEPA.(2)

Dues modalitats de cobrament en euros

Emet els teus cobraments a través de SEPA CORE o SEPA B2B segons els deutors.

Dins i fora de les fronteres nacionals

El sistema de cobraments i pagaments és comú a tota la zona única de pagaments en euros.

Sistema de cobrament sota mandat

El teu cobrament es fa efectiu prèvia ordre de domiciliació per part dels teus deutors.

adeudos_directos_SEPA_02

SEPA CORE I SEPA B2B, DUES MODALITATS

Càrrec bàsic Core

Sistema de cobrament en euros entre comptes bancaris de particulars a empreses vàlid a tota l'àrea d'influència SEPA.

 

Requisits:

  • Les operacions han de ser en euros.
  • L'emissor i el deutor poden ser persones jurídiques i/o particulars.
  • Totes les entitats que operen en càrrecs admetran aquesta modalitat.
  • Per domiciliar els pagaments és necessari que prèviament existeixi una ordre de domiciliació signada pel deutor. Les ordres de domiciliació o mandat existents seran igualment vàlides per emetre càrrecs directes bàsics (CORE).
  • L'emissor haurà de custodiar el mandat, juntament amb les seves possibles modificacions o la seva cancel·lació, durant el temps en què l'hi puguin requerir per justificar l'existència d'una autorització per a un cobrament.
  • És necessari un dels següents formats de fitxer nous: Quadern 19-14/SDD CORE XML (estàndard ISO 20022).
  • El codi IBAN passa a ser l'identificador del compte del deutor i el BIC, el de l'entitat financera del deutor.
  • S'ha d'especificar el tipus de càrrec que es presenta (FRST-primer, RCUR-recurrent, OOFF-únic o FNAL-últim).
  • Els càrrecs s'hauran de presentar a Unicaja abans de les 12.00 del dia hàbil* anterior a la data de venciment.
  • Terminis de devolució:
  • Fins a 8 setmanes a instàncies del client deutor per qualsevol motiu.
  • Fins a 13 mesos per a pagaments no autoritzats (per ordre del client).
  • Existeix la possibilitat de rebutjar les devolucions sol·licitades desprès de les primeres 8 setmanes si s'aporta una còpia del mandat vigent.
  • Informació addicional sobre el pagament: fins a 140 caràcters.

Càrrec empresarial B2B

Sistema de cobrament en euros entre comptes bancaris d'empreses i/o autònoms (no consumidors) vàlid a tota l'àrea d'influència SEPA. A diferència del càrrec bàsic CORE, té un termini de devolució reduït.

 

Requisits:

  • Les operacions han de ser en euros.
  • L'emissor i el deutor han de ser no consumidors (empreses o autònoms).
  • Prèviament a l'emissió s'ha de formalitzar una ordre/mandat de domiciliació entre l'emissor i el deutor. Aquesta ordre ha d'especificar l'acceptació de l'operativa d'empresa a empresa (B2B) i la renúncia del deutor al dret de devolució.
  • És obligatori conservar els mandats i totes les seves modificacions o cancel·lacions mentre puguin ser requerits per justificar l'existència d'una autorització per a un cobrament.
  • Autorització prèvia al càrrec: abans de realitzar el càrrec en un compte, les entitats hauran d'obtenir l'autorització del deutor.
  • És necessari un dels següents formats de fitxer nous: Quadern 19-44/SDD B2B XML (estàndard ISO 20022).
  • El codi IBAN passa a ser el codi estandarditzat del compte del deutor i el BIC, el de l'entitat financera del deutor.
  • Els càrrecs s'hauran de presentar a Unicaja Banco abans de les 12.00 del dia hàbil* anterior a la data de venciment.
  • Un cop efectuat el càrrec al compte del client (prèvia autorització expressa del client) no és possible realitzar la seva devolució.
  • Informació addicional sobre el pagament: fins a 140 caràcters.

Procés de contractació

Per poder contractar elCàrrec Directe SEPA, pots anar a qualsevol de les nostres oficines d'Unicaja Banco, on estarem encantats d'atendre't.

 

Si ho prefereixes, també pots sol·licitar elCàrrec directe SEPA omplint el formulari de contractació i indicant en quina oficina prefereixes tramitar-lo. En breu ens posarem en contacte amb tu.

 

Recorda que, en cas de dubtes o consultes, pos trucar al nostre servei d'atenció al client+34 901 11 11 33 o +34 952 07 62 24.

productes i serveis relacionats

ico_sin_comisiones

Banca Digital

Accedeix als teus comptes i productes d'Unicaja Banco des de l'ordinador. L'eina perfecta per gestionar el teu dia a dia financer.

ico_banca_movil

Banca Mòbil

Accés immediat als teus comptes i productes d'Unicaja Banco. Consulta i realitza operacions bancàries siguis on siguis.

T'ajudem?

Facilita'ns el teu número i ens posarem en contacte amb tu.

O si ho prefereixes, truca'ns al 901 246 246

Si vols, també posem a la teva disposició altres formes de contacte.

Caixers i oficines
Omple el formulari

També et pot interessar

Pagaments en autopista

Pagaments en autopista

El dispositiu que et permet fer el pagament dels teus peatges a la carretera sense necessitat d'aturar-te.

Veure Unicaja VIA - T
Compte de crèdit Pagos

Compte de crèdit Pagos

El compte que et permet utilitzar el crèdit associat per pagar nòmines, assegurances socials i impostos del teu negoci.

Veure Cuenta Crédito Pagos
Remeses de transferència SEPA

Remeses de transferència SEPA

Gestiona els cobraments i pagaments sota un únic sistema comú dins de la zona única de pagaments en euros.

Veure Remesa transferències SEPA

Unicaja Banco S.A., titular de la pàgina web, utilitza cookies pròpies i de tercers amb la finalitat de: mesurar el volum de visites de la pàgina web i les interaccions dels usuaris, elaborar perfils de comportament d'aquests usuaris i poder personalitzar la informació que l'usuari visualitza a la web. L'usuari podrà acceptar totes les cookies o rebutjar-les fent clic a l'enllaç "Canviar configuració".