Recomanacions sobre les teves claus
- No usi claus que puguin associar-se a la seva vida personal. Eviti usar claus relacionades amb les seves dades personals, així com qualsevol altre codi que pugui ser fàcilment predictible per altres persones (dates d'aniversaris o naixements, telèfons, sèries de números consecutius, repeticions de la mateixa xifra, etc.). Intenti que les seves claus continguin números i lletres.
- Canvia les claus periòdicament i sempre que cregui que algú més les coneix. Intenti evitar canviar les seves contrasenyes els divendres a la tarda, ja que li resultarà difícil recordar-les el dilluns.
- No incloguis informació personal mai. Quan t'inscriguis a un servei i el sistema de recuperació de contrasenyes et proposi diverses preguntes, que has de respondre per verificar la teva identitat, dona respostes falses i escriu-les per si el servei te les torna a demanar.
- No utilitzis la mateixa clau per a tot. És millor usar claus distintes per a cadascun dels seus correus, dispositius o comptes bancaris. Pensi que si algú obté de cap manera il·legal de les seves claus podria usar-la fàcilment en tot el que té i la seva seguretat quedaria compromesa.
- No revelis les teves claus mai, i encara menys per correu electrònic o telèfon. Unicaja mai no envia correus electrònics ni fa trucades telefòniques en què demana als seus clients codis d'usuari o claus d'accés, números de targetes ni els seus números secrets ni, en general, cap informació d'aquest tipus que pogués originar la comissió de fraus per part de terceres persones.
Sovint s’envien correus electrònics des d’adreces falses amb l’únic objectiu d’obtenir informació confidencial dels clients. A aquesta tècnica se la coneix com a “PHISHING”. En aquests missatges i amb l’excusa de millorar la seguretat dels teus comptes, es convida a prémer un enllaç inclòs en el text que porta a una pàgina web falsa que suplanta les pàgines originals de les entitats financeres, on es demanen les claus de la banca electrònica. La majoria dels correus falsos són fàcils de detectar pel llenguatge amb el qual estan escrits: Unicaja mai no envia publicitat en anglès o amb faltes d’ortografia.
Si rep un missatge així, no faciliti cap dada i contacti immediatament amb Unicaja en el telèfon +34 952 60 67 67.
És recomanable que desactivi l'opció de "guardar" o "recordar" contrasenyes en el seu navegador.